Powered by Wikiloc

RUTA CIRCULAR MINA DELS BANDOLERS

El dia 25 de Desembre de 2023 Utopeak va realitzar la sortida grupal mensual de trail running a la comarca de La Garrotxa. La ruta té Hostalets d’en Bas com a punt de partida i final, i en destaquen les visites a la Mina dels Bandolers, el Salt de la Coromina i l’Ermita de Sant Miquel de Castelló.

Sortim des de l’aparcament que trobem abans de l’entrada al poble d’Hostalets d’en Bas.

Iniciem la ruta creuant el poble i seguint la carretera direcció sud. Al cap de 1km girem a la dreta per seguir un caminet que voreja el Fluvià fins que arribem a una pista. A l’alçada de la casa rural de l’esquirol agafem un camí marcat amb marques grogues que ens durà a resseguir un bon tros del camí ral Olot-Vic.
Seguim el camí fins a trobar la font de les Marrades. I una mica més amunt trobem un petit indicador que indica la Mina dels Bandolers. Curiós i estètic passadís estret on al segle XVIII els bandolers s’amagaven per saquejar els carruatges que passaven pel camí Ral.

Després de fer un petit bucle per creuar la mina, recuperem el camí que ens portarà fins a l’Hostal del Grau. El voregem i agafem una baixada que ens porta a un fons de riera ple de fulles en aquesta època de tardor. El itinerari segueix encara buscant les marques grogues que ens portaran a creuar un parell de prats i fer una petita remuntada per trobar la carretera de Falgars.

Havent fet un tram de carretera ens desviem a la dreta per baixar fins al punt més alt del Salt de la Coromina (o Salt de Falgars). Des d’aquí gaudim d’unes bones vistes de la cinglera i de la Vall d’En Bas. Desfem el camí per tornar a la carretera i des d’un punt més elevat observem el Salt des d’una altra perspectiva.

Deixem l’asfalt i agafem una pista mal encimentada (marcada com a GR) des d’on gaudim d’unes constants vistes del Pirineu més oriental i de l’Ermita de Sant Miquel.

Des de l’Ermita tornem a prendre vistes de la Garrotxa i del Pirineu. Prenem la baixada també senyalitzada amb marques grogues ja direcció a Hostalets. Baixada molt ben parida i entretinguda entre bosc tota l’estona fins a arribar a un tram asfaltat entre camps.

Acabem de baixar fins a l’avinguda principal del poble on més tard farem el vermut!

Bonica ruta, fàcil de seguir i apte per a tots els nivells. Hem gaudit de l’entorn de la Vall d’en Bas, hem pogut endinsar-nos en els seus boscos i racons amb història, i hem pogut apreciar l’ampli ventall de colors que la tardor ha pintat.

Sponsors

Els continguts presents en aquesta pàgina són només idees i font d’inspiració per a qui vol realitzar activitats a l’aire lliure. Cadascú és responsable d’escollir activitats d’acord al seu nivell d’experiència i capacitats, així com de portar el material necessari, de consultar la informació meteorològica abans de realitzar l’activat i de qualsevol altra acció enfocada a reduir el risc de qualsevol tipus d’imprevist. Utopeak en cap cas recomana l’ús d’un determinat material ni respondrà a cap tipus d’imprevist viscut abans, durant o després de la realització de l’activitat present en aquesta pàgina ni de cap altra present en una de les pàgines de la web o altres mitjans de comunicació utilitzats. Aquesta i altres pàgines de la web poden incloure links pels quals com a associats d’Amazon Utopeak guanya amb les compres que compleixen els requisits de pagament sense comportar cap cost per l’usuari que llegeix o fa ús dels continguts d’Utopeak.

Desplaça cap amunt

Aquest espai està reservat als membres de la Comunitat Utopeak. T'animem a formar-ne part fen-te soci d'Utopeak!